Ana içeriğe atla

Bebekle, Kanyon'da 6 saat

Arasla tek başıma dışarı çıkmaya cesaret edebilmem uzun zaman aldı.
Mümkün oduğunca tek başıma çıkmamaya gayret ettim çünkü Aras çok yaramaz bir bebek 😏 Pusetimde oturayım, aman etrafımı seyredeyim, dur şu oyuncağımı dişliyim gibi düşünceleri hiç olmuyor, onun tek derdi pusetinden aşağı atlamak :) Ara ara kucakta taşımak zorunda da kalıyoruz ve tek başınayken haliyle hem Aras, hem puset idare etmesi çok zor oluyor. 

Dün Kanyon'da 6 saat geçirdik, geçirmek zorunda kaldık çünkü biz dışarıdayken elektrikler kesildi :) Aras, puseti, çantaları, termosu hep birlikte 5 katı merdivenle çıkamayacağımız için de Kanyonda vakit geçirmeye devam ettik. 
Kanyonun delisi sanılmış olabilirim çünkü Kanyon sizin de bildiğiniz üzere çok büyük bir alışveriş merkezi değil, topu topu 4 kat. Hatta en üst kat yemek katı, onu da saymazsak 3 kat. Bu katlarda kaç kere yürüdüm bilmiyorum :) Çünkü yine tahmin edeceğiniz gibi Aras bir cafede oturunca "aman şöyle uslu durayım da anneciğim de rahat bir kahve içsin" diyen bir bebek de değil, yani oturup kahve filan da içemedim, dolan babam dolan Kanyonu yedim bitirdim dün hatta bazı mağazalara ikişer üçer kez girdiğim de oldu ne yalan söyliyeyim😂

Gelelim ilk kez bebeğiyle 6 saat dışarıda zaman geçiren birinin izlenimlerine.
Bu sürede en zorlandığım konu tuvalet oldu, Arasla ne yapacağımı bilemedim ilk başta ama neyse ki sonradan çözümü buldum; engelli tuvaleti… 
Pusetle birlikte girilebilecek kadar büyük olduğu için kurtarıcım oldu engelli tuvaletleri. Eğer siz de yeni anneyseniz ve ilk başta benim gibi ne yapacağınızı bilemiyorsanız, bu çözüm aklınızda olsun.

Gelelim mağaza kabinlerine; çok küçükler. Bazılarına puset sığmıyor, dolayısı ile puseti de dışarıda bırakamayacağım için ürünleri deneyemeden uzaklaşmak zorunda kaldım. Halbuki kabinler biraz daha geniş olmalı. Bir tek ben değilim ya, bütün pusetli anneler bunu yaşıyor olmalı. Başka bir çözüm var da ben mi düşünemedim? Bilmiyorum, ben bu konuda zorlandım.
Gap'in kabinleri fena değildi, türlü hamlelerle zor da olsa puseti içeri sokabildim.

Gelelim mama sandalyelerine; çoğu yerde mama sandalyesi var ama sayısı az. Bazen hepsi dolu oluyor ve yine istemeseniz de oradan uzaklaşmak zorunda kalıyorsunuz. Bazısı da çok kirli oluyor. Aslında bunun için biz bir çözüm bulduk, yanımızda kendi Chicco portatif mama sandalyemizi taşıyoruz. Böylelikle hijyen sorunumuz da olmuyor. Tek sıkıntı, bu mama sandalyesinin Anıl'ın arabasında durması dolayısıyla haftaiçi ben çıktığımda mekanların mama sandalyelerini kullanmak zorunda kalıyorum. Benden tavsiye bu mama sandalyelerini bebeğinizi oturtmadan önce mutlaka temizleyin. 

İşte böyle, bir aşağı, bir yukarı, 1-2 ürün deneme derken vakit geçti. Kanyon, ZorluCenter ve İstinyePark'ın açık alanına göre daha büyük, açık alanı daha fazla,daha kolay vakit geçiyor ve şu ara 2. evimiz oldu diyebilirim :)
Kanyon, iyi ki varsın. 1 yaşından önce bebeği kapalı avm.ye sokmak istemeyen benim gibi annelerin kurtarıcısı oldun. Sen olmasaydın ne yapardım, nerede vakit geçirirdim bilmiyorum :)

Seviyoruz seni ;)








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Alexandroupoli - Aya Yorgi Beach

Siz de tatilde bizim gibi farklı bir ülkeye gitmek istiyor fakat bebeğiniz yüzünden çok da uzun yolu gözünüz kesmiyorsa, bizim gibi komşuya gidebilirsiniz :) Alexandroupoli, İstanbul'a çok yakın olması için bile tercih edilebilecek bir tatil bölgesi. Arabayla, Levent'ten yola çıkıp sınırda çok fazla oyalanmadan gidildiğinde 4-5 saat mesafede. Özellikle araba ve bebekle tatil bölgesi arayanlar için güzel bir alternatif olabilir:) Biz bayramın ilk günü yola çıktık. İpsala Sınır kapısından geçtik ve otelimize yani Alexander Beach&Spa Hotel'e ulaştık. Otelimizin odası çok genişti ve önünde bize özel minik bir bahçesi vardı. Bizim gibi sessizlikten hoşlanıyorsanız size uygun ancak sessizlikten ziyade animasyon ve aksiyon arıyorsanız bu otelin aktiviteleri size az gelebilir. Kahvaltısı açıkbüfe. Tabii ki gittiğiniz mevsimle alakalı ama eğer siz de benim gibi kapalı mekanlara sığmaya çalışmak yerine temiz havayı tercih edenlerdenseniz, havuz kenarında yapılan bu kahvatı size

Alexandroupoli - Nisiotiko

Alexandroupoli bir yemek cenneti daha doğrusu deniz ürünü sevenler için bir cennet. Biz, tatilimizin ilk gecesi gittiğimiz Nisiotiko'yu o kadar çok sevdik, yemeklerini o kadar lezzetli bulduk ki, her gece farklı bir yere gitme düşüncemizden vaz geçerek son gecemizde yine Nisiotiko'ya gittik :) Kalamar tava, midye tava, zeytinyağlı yaprak sarma, Mastelo Peyniri ızgarası, kabak tava, karides güveç, ahtapot ızgara ve artık bir klasik haline gelen Peynirli Greek Salata özellikle önereceğim ve mutlaka tadına bakmalısınız diyeceğim lezzetlerden bir kaçı. Biz ilk gün karidesin sarmısaklı ve acılı halini yesek de favorimiz, 2.gece yediğimiz karides güveç oldu. Bence daha lezzetliydi. Kalamar tava ve midye tava ise çıtır çıtırdı. Bir kere midye tava, burada yemeye alışık olduğumuz midye tavadan daha farklı. Daha küçük olduğu için sanki daha az yağ çekmiş gibiydi. Kalamarlar ise genelde Türkiye'de -en iyi restaurantlarda bile - yediğinizde büyük ve daha lastik gibi olurken,

Alexandroupoli - Aya Yorgi Tavernası

Aya Yorgi'den daha önce bahsetmiştim; gündüz denize girebileceğiniz, akşam da yemek yiyebileceğiniz bir mekan olduğunu daha önceki bir yazımda anlatmıştım.  Hakkını vermek gerekir ki Aya Yorgi'nin manzarası muhteşem.  Bu manzarada yemek yemenin nasıl keyifli olacağını tahmin edebiliyorsunuz değil mi? Benim tavsiyem hava kararmadan gidip, güneşi orada batırmanız. Böylece bu muhteşem manzarayı yakalayabilirsiniz.  Gelelim yemeklerine; Aya Yorgi'nin yemek çeşitleri de en az Nisiotiko kadar çok ama biz Nisiotiko'nun yemeklerini bir çıt daha fazla beğendik. Yani Aya Yorgi kötü mü? Hayır hiç değil hatta biri sorsa mutlaka gidin derim ama dediğim gibi sadece birini tercih edecekseniz Nisiotiko daha lezzetli gibi geldi bize. Burada yine kalamar tava, mide tava, Mastelo Izgara mutlaka denemeniz gereken lezzetlerden birkaçı. Buradaki Peynirli Yunan Salatasında kullanılan peynir biraz daha farklı, daha yumuşak olduğundan bir süre sonra krema gibi salatayı kaplıyor. Köt