Ana içeriğe atla

Budapeşte

Bu post klasik gezi postu olmayacak yani Budapeşte tatiliyle ilgili noktalar,sevdiğim,sevmediğim konular olacak dediğim gibi klasik bir "şunu mutlaka yapın, burayı görün" postu olmayacak…
Gelilim kendimize özgü postumuza :)

Ben, Aras'tan ancak 2 gece - 3 gün ayrı kalabildiğim için artık tatil rotalarımızı yakın yerlerden seçmeye özen gösteriyoruz. Bu rotalardan biri geçen haftalarda tatil için seçtiğimiz Budapeşte idi.

THY ile 2 saat süren bir yolculuk sonrasında Budapeşte'ye ulaştık.
Hotel Zenit Budapest Palace 'ta kaldık. Otelimiz ünlü alışveriş sokağı olan Vaci Utka'nın arkasında yani çok merkezi bir konumda. Biz otelden ve sabah sunduğu açık büfe kahvaltıdan çok çok memnun kaldık. Kesinlikle tavsiye ederim.

Budapeşte, tarihi dokusu fazla olan bir şehir. Her adımda hissediliyor.
Biz, 2 günümüz olduğu için hop on hop off otobüslerinden bilet aldık. Birkaç otobüs şirketi varmış ancak biz camında zürafa olan şirketten aldık biletimizi. 24 saatlik bir biletti bizimki yani bu bileti aldığınızda akşamüstü olan yat gezisine ve otobüsle akşam şehir gezmesine de katılabiliyorsunuz. Biz bu biletin hakkını doyasıya verdik ve çok memnun kaldık. Bu arada güzel bir detay belirteyim; otobüste Türkçe seçeneği de var dolayısıyla şehri gezerken, bir yandan da gezdiğiniz yerlerin tarihini Türkçe dinleyebiliyorsunuz :)

Parlamento Binası, Vaci Utka, Balıkçılar Tabyası, Zincirli Köprü, Tuna Kıyısındaki ayakkabılar, The New York Cafe, tarihi Gerbeaud Pastanesi, tarihi Gellert Oteli, Gellert Tepesi, Szechenyi Kaplıcası görülmesi gereken yerler.
Tabii gittiğiniz mevsim de çok önemli çünkü Budapeşte çok soğuk bir ülke. Biz şubat ayında gittik ve sıcaklık 2-4 derece arasında değişiyordu. Çook soğuktu. Dolayısıyla kaplıcaya giremedik. Sadece dışarıdan seyretmekle yetindik çünkü suyun içerisi ve dışarısı arasındaki sıcaklık farkı çok yüksekti.

Vallahi ne yalan söyliyeyim oradayken hem çok keyif aldım hem de Aras'ı burada bıraktığım için hep onu özledim. Çok değişik bir duygu bu, Aras'ın yanındayken tatilleri özlüyorum, uzaktayken de Aras'ı özlüyorum. Bundan böyle hayatım hep birşeyleri özleyerek geçecek galiba :) Şikayetçi miyim? Asla! Sadece şöyle bir ruh haline girdim oradayken; Aras'a ne alsam? Ona buradan ne götürsem :) Ne ilginç bir ruh hali bu anlatamam, kendime 1 çöp bile almadım nasıl diyeyim hakikaten kendime 1 toka bile almadım ama Aras'a ne gördüysem, ne bulduysam aldım :) Vaci Utka üzerinde bulunan Desigual'den alınan monttan tutun da, Vaci Utka'nın sonundaki alışveriş yerinden alınan oyuncağa kadar hep Aras'a çalıştık :)

Bu arada şans eseri 14 Şubatta oradaydık ve akşam yemeği için sevgili Fahri Gediz'den restaurant önerisi aldık gitmeden. Bize Borkonyha'yı önerdi. Borkonyha küçük bir yer fakat çok sevimli.
 Otelimize de çok yakındı, yürüyerek gidip döndük. Karidesli bir başlangıç ve 2 de et yemeği söyledik. Şarap olarak da tatlı bir şarap istediğimizi söyledik. Önerilen şaraba ise tek kelimeyle bayıldık :) Tatlı şarap sevenler bunu mutlaka denesinler… Kısacası Borkonyha tam bize göre bir yer çıktı :)

Madem konu yemekten açıldı, tarihi Gerbeaud Pastanesini yazmadan geçmeyeyim. Vaci Utkanın sonunda bir pastane, tarihi bir pastane. Mutlaka uğrayıp pastalarından yiyin özellikle Baileysli olan pastadan yiyip, alkollü kahvesinden hatta özellikle kayısı likörlü kahvesinden mutlaka için, ondan sonra Budapeşte size daha sıcak gelecektir :)

Ve tabii ki tarihi New York Cafe… 1894ten beri var. Mutlaka uğrayın. Yemek yemeseniz bile mutlaka bir şeyler içmek için uğrayın.  Dekorasyonu, gün boyu çalınan canlı müziği sizi büyülemeye yetecek eminim.

Çıkarken mutlaka anı defterine not düşmeyi unutmayın :)

Şimdilik Budapeşte ile ilgili ilk postum bu kadar olsun. Malum Aras birazdan uyanacak ve yine bütün ilgiyi kendinde isteyecek, o ana kadar biraz keyif zamanı ;)

Sevgiler

Alexandroupoli - Aya Yorgi Beach

Siz de tatilde bizim gibi farklı bir ülkeye gitmek istiyor fakat bebeğiniz yüzünden çok da uzun yolu gözünüz kesmiyorsa, bizim gibi komşuya gidebilirsiniz :) Alexandroupoli, İstanbul'a çok yakın olması için bile tercih edilebilecek bir tatil bölgesi. Arabayla, Levent'ten yola çıkıp sınırda çok fazla oyalanmadan gidildiğinde 4-5 saat mesafede. Özellikle araba ve bebekle tatil bölgesi arayanlar için güzel bir alternatif olabilir:) Biz bayramın ilk günü yola çıktık. İpsala Sınır kapısından geçtik ve otelimize yani Alexander Beach&Spa Hotel'e ulaştık. Otelimizin odası çok genişti ve önünde bize özel minik bir bahçesi vardı. Bizim gibi sessizlikten hoşlanıyorsanız size uygun ancak sessizlikten ziyade animasyon ve aksiyon arıyorsanız bu otelin aktiviteleri size az gelebilir. Kahvaltısı açıkbüfe. Tabii ki gittiğiniz mevsimle alakalı ama eğer siz de benim gibi kapalı mekanlara sığmaya çalışmak yerine temiz havayı tercih edenlerdenseniz, havuz kenarında yapılan bu kahvatı size

Alexandroupoli - Nisiotiko

Alexandroupoli bir yemek cenneti daha doğrusu deniz ürünü sevenler için bir cennet. Biz, tatilimizin ilk gecesi gittiğimiz Nisiotiko'yu o kadar çok sevdik, yemeklerini o kadar lezzetli bulduk ki, her gece farklı bir yere gitme düşüncemizden vaz geçerek son gecemizde yine Nisiotiko'ya gittik :) Kalamar tava, midye tava, zeytinyağlı yaprak sarma, Mastelo Peyniri ızgarası, kabak tava, karides güveç, ahtapot ızgara ve artık bir klasik haline gelen Peynirli Greek Salata özellikle önereceğim ve mutlaka tadına bakmalısınız diyeceğim lezzetlerden bir kaçı. Biz ilk gün karidesin sarmısaklı ve acılı halini yesek de favorimiz, 2.gece yediğimiz karides güveç oldu. Bence daha lezzetliydi. Kalamar tava ve midye tava ise çıtır çıtırdı. Bir kere midye tava, burada yemeye alışık olduğumuz midye tavadan daha farklı. Daha küçük olduğu için sanki daha az yağ çekmiş gibiydi. Kalamarlar ise genelde Türkiye'de -en iyi restaurantlarda bile - yediğinizde büyük ve daha lastik gibi olurken,

Alexandroupoli - Aya Yorgi Tavernası

Aya Yorgi'den daha önce bahsetmiştim; gündüz denize girebileceğiniz, akşam da yemek yiyebileceğiniz bir mekan olduğunu daha önceki bir yazımda anlatmıştım.  Hakkını vermek gerekir ki Aya Yorgi'nin manzarası muhteşem.  Bu manzarada yemek yemenin nasıl keyifli olacağını tahmin edebiliyorsunuz değil mi? Benim tavsiyem hava kararmadan gidip, güneşi orada batırmanız. Böylece bu muhteşem manzarayı yakalayabilirsiniz.  Gelelim yemeklerine; Aya Yorgi'nin yemek çeşitleri de en az Nisiotiko kadar çok ama biz Nisiotiko'nun yemeklerini bir çıt daha fazla beğendik. Yani Aya Yorgi kötü mü? Hayır hiç değil hatta biri sorsa mutlaka gidin derim ama dediğim gibi sadece birini tercih edecekseniz Nisiotiko daha lezzetli gibi geldi bize. Burada yine kalamar tava, mide tava, Mastelo Izgara mutlaka denemeniz gereken lezzetlerden birkaçı. Buradaki Peynirli Yunan Salatasında kullanılan peynir biraz daha farklı, daha yumuşak olduğundan bir süre sonra krema gibi salatayı kaplıyor. Köt